fredag 23 november 2007

En helt vanlig fredagskväll?

Började denna underbara dag med att gå upp klockan halv 6 på morgonen. Trött som fan och ville bara dö. Ont i hela kroppen, p.g.a. nervositet och stress. Men tog mig med ve och fasa upp motvilligt ur sängen.

Efter skolan var det marsch direkt till det nya jobbet på den lite finare lite bättre restaurangen på Djurgården. Kändes otroligt dumt att klampa in där bland alla till synes östermalmiga människor. Men min åsikt ändrades snabbt. Sköna människor, mysig liten grotta och god mat! Blev mycket lugnare och nu har jag insett att det kanske inte är så farligt i alla fall. Men jag ska inte ta ut någonting i förväg nu, det kanske blir hemskt senare...

På vägen hem bevittnade jag en fight på tunnelbanan. Hemskt. Men rätt.
Fyra småpojkar, fulla på några folköl sitter och snorloskar på tunnelbanefönstret när två skinheads sitter mittemot (inte bra, med andra ord).

En av de fulla små pojkarna säger: Ey, grabbar, får jag sitta med er eller? (tilltalar skinheadsen)
Skinheadsen: Näe! Platsen är upptagen!
Pojken: Oj, sorry.
Skinheadsen: Näää, det är lungt! Klart du får sitta med oss, men varför FAN loskar du på rutan för??!
Pojken: Aa, oj, aa, var lite dumt kanske..
Skinheadsen: JA! Är du tretton år eller?! Väx upp för fan!
Pojken: Jag sa ju förlåt...
Skinheadsen: Ja. Tänk på det! Nästa gång kanske det är du som får städa upp skiten.
Pojken: Ja, ja..
Skinheadsen ska gå av tunnelbanan och säger: Tänk på det nästa gång, för fan!
Pojken: Håll käften!
Skinheadsen går på tunnelbanan igen och säger: VAD SA DU?!!?
Pojken: Ehh, ingenting...
Skinheadsen: Aa, snacka inte så mycket.
När skinheadsen ska gå av tunnelbanan, IGEN, säger pojken: Sug min kuk.
Skinheadsen går på tunnelbanan igen och sparkar honom i huvet och spottar på honom.

Lite spänning på väg hem, en helt vanlig fredagskväll?

1 kommentar:

Terroristen sa...

Vem skulle växa opp, sa han?

Ha-ha-ha... människor människor...