torsdag 22 november 2007

Exotic foxholes

Jag har tröttnat på att känna mig miserabel nu. Vad jag behöver är ett liv utan krav och tidspress. Helst av allt vill jag ha mina ca 20 000 kr nu utan att göra någonting alls. Är jag oengagerad eller bara lat? Tyvärr tror jag nog att jag är både och. Under de senaste dagarna har jag tänkt på saker som deklarationer, skatter, löner, etc. Nästan allt som har med pengar att göra (vuxenpoäng, tack). Det jag oroar mig mest för just nu är pengar. Jag märker tydligt hur jag ofrivilligt börjar dras in i denna oändliga vuxenvärld, jag vill inte. Sedan kommer det inte att sluta föräns jag dör. I så fall vill jag dö nu. Det känns gött att klaga, ut med bitterheten! Jag vill bitchslapa någon och jag vill krossa porslin mot en betongvägg. Jag orkar inte med mig själv ibland.

Ärligt talat vet jag inte varför jag gör denna blogg. Kanske är det ett undermedvetet tafatt försök att börja om på nytt.

Inga kommentarer: