söndag 3 februari 2008

Le France

Dag 1: Vi anlände till Zinedine Zidane's hemstad, Marseille, vid 12 på dagen. Vi gjorde oss hemmastadda på det lilla vandrarhemmet Vertigo, strax utanför innerstaden. Efter det spenderades dagen med att dricka kaffe, hela tiden, kaffe överallt. Har du lust att bli koffeinberoende? Åk till Frankrike. Råkade shoppa lite väskor, skor, knästrumpor, etc. Jag har fått så många uppenbarelser under denna weekendresa, exempelvis att jag älskar små franska gränder där man kan fynda fejkacessoarer (och - om man säger ja på franska, oui, tillräckligt fort och mycket så låter det som en svensk polisbil). Under kvällen satt jag och Oscar uppe till sent på natten och talade med kanadensare, amerikanskor och spanjorer, och drack litervis med kaffe. Espresso såklart, stark som fan. Svårt att sova sen? Ja.

Dag 2: Vaknade, och drack så jävla mycket kaffe. Frukosten var ju såklart espresso och chockladfyllda croissanter. Gick upp och ner för shoppingstråket x antal gånger, rökte franska cigaretter och mådde bra. Dock blev min mor ganska mycket obeskrivligt sur på mig när jag köpte cigaretter. Efter det fick jag betala all mat etc själv. Hon uttryckte sig så att "har du råd att köpa cigg så har du råd att betala din egen mat". Det resulterade i en jävligt hungrig Tone. Snål som jag är så ville jag ju inte spenderna mina sista euros på mat. Istället åt jag lite tomat och sallad på en tallrik och drack vatten. Jag hade dock cigaretterna = klarade mig utan mat. Besökte även kyrkan som är byggd till äran av Maria Magdalena, drack lite av vigvattnet, kände mig genast mycket mer katolsk. Gick och la mig vid 00 och skulle upp vid 3 för att åka till flygplatsen.

Dag 3, idag: Tog en taxi klockan 04 från vandrarhemmet, drack kaffe. Kom hem till Sverige klockan 09:30. Jag vill inte vara här. Det snöar, det är kallt, det var ca +15 i Frankrike.

Övrigt: Min mamma blev rånad av en liten brud, hon sprang efter henne och tog tillbaka sina grejer och skrek som fan. Jag blev erbjuden knark ca 4 gånger. Blev även erbjuden "guds hjälp" då en kvinna trodde jag var prostituerad.

Det kommer bilder senare.

Inga kommentarer: