torsdag 24 januari 2008

Inte utan Claes!

"Jag går och vilar med Claes en stund", hör jag ofta min pappa säga. Claes är en snubbe som pratar på en avslappnings-cd, han låter mjuk, men samtidigt grov. Han låter som en riktigt karlakarl, en sån som kan beskydda, men samtidigt lite mesig. "Du borde låna Claes nångång", har jag också fått höra. Jag lånade Claes. Kände mig illa till mods. Jag kan inte slappna av till en man i åldern 50+ som säger åt mig att spänna innerlåren och känna mig "slapp". Jag vet många par i samma ålder som min pappa och hans tjej som varje kväll ligger och lyssnar på en sån platta. Må hända att det hjälper dem (dock inte mig) att känna sig mosiga, men hur påverkas inte kärlekslivet av det? Om man skulle vilja ha det lite "mysigt" (if you know what I mean) nån kväll, hur ska det gå om man inte kan slappna av utan Claes? För att kunna ha "mysigt" måste man ju för det första slappna av. Utan Claes? Naej, går inte. Det blir en trekant, du, jag och Claes. Jag tycker synd om de jag känner som faktiskt har blivit beroende av en jävla avslappnings-cd.

Inga kommentarer: