tisdag 1 januari 2008

Hell of a nyår

Jag vet inte vad jag ska säga om året som har varit. Uppgångar och nergångar, kanske lite för mycket. En och samma man genom hela året. Vänner som har kommit och gått. Jag själv som har tagit allt för mycket för givet och varit bitchigare och drygare än aldrig förr. Förlåt för allt jag gjort och för allt jag kommer göra. Jag tror absolut inte på att ett nytt år är en ny start. För mig kommer allt att fortsätta som vanligt, ett tråkigt, grått jävla liv utan minsta nämnvärda händelser. Och så har det alltid varit. No ny start för mig inte. Skulle vilja att det blev så, men jag ska inte ha för höga förväntningar.

Detta var för övrigt ett jävla underbart nyår! Vissa må tycka att det är konstigt, att jag är konstig, med tanke på att jag jobbade hela kvällen. Men - det är en av de saker jag uppskattar (uppskattade?) allra mest i livet just nu. Det borde aldrig ha tagit slut.

Och ja, det finns en anledning till att den här texten är svårläst och tråkig. Min mamma kom på den, nu är det upp till er.

Inga kommentarer: