onsdag 30 januari 2008

Gå hem, Peter

I och med miljödagen (som var igår?) så fick vi på MG äran att bevittna två helkeffa föreläsningar. Den första leddes av någon brud, jag vet faktiskt inte vad hon sa för jag somnade. Den andra däremot - killen kommer instormandes och börjar med att skryta om hur känd han är och vilka filmer han har varit med i hit och dit. Jag ville inte veta. Han hette tydligen Peter i alla fall. När han har hävt ur sig alla möjliga stora ord om sig själv så sätter han på ett klipp där skådespelarna (en av dom var han själv) talar om snea kukar och rövhål. Jag undrar fortfarande vad fan det har med miljö att göra. Någon får gärna tala om det för mig. Efter det ser han nöjd ut, och han börjar sedan prata om den ateistiska synen på livet. Jag undrar även vad det har med miljö att göra. Parallellt med det säger han att vi waste'ar our time på att gå media inriktning. Må hända att det är så, men jag vill inte att någon så jävla egenrättfärdig (och okänd) man ska komma och säga åt mig vad jag ska gå för inriktning. Han uppmade alla till att bli målare, snickare etc. Må även hända att han "skojade" (med tanke på att han ska föreställa en ståuppkomiker), men inte fan var det roligt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Gå hem är två bra ord... eller hur