onsdag 23 januari 2008

Det drabbar oss också

Visst känner man sig lite dum när man faktiskt prioriterar att åka utomlands etc. istället för att göra det lilla vi faktiskt kan göra åt miljöproblemen? Jag får näst intill äckelkänslor och avsmak för mig själv när jag tänker på att jag hellre vill åka och sola någonstans långt borta än att spara miljön 1 000 kg utsläpp från ett flygplan. Läste även på dn.se idag att isbjörnarna inte bara svälter och får allt färre och färre ungar, de smältande isarna gör även att isbjörnarna inte kan röra sig fritt, de är fångar i friheten. Det roligaste är att varje individ verkar tro att "det drabbar inte mig", men faktum är att det drabbar alla, alla som lever idag, alla som lever imorgon. Dock kanske det inte drabbar någon alls om hundra år, för då är chansen stor att det är för sent. Jag spyr på oss, varför kan vi inte göra någonting snart?

Inga kommentarer: