fredag 4 januari 2008

2007

Nadin, min inspirationskälla, min förebild, min fagra mö. Folket måste få veta om mitt 2007, jag gör en likadan årsresumé som du. Och som resten av Sveriges bloggare. Puss.

Januari - mars: Jag gick i Thorildsplans gymnasium, allt fungerade alldeles utmärkt, jag var nykär, jag hade underbara vänner. Allt var på topp, allt utom skolan. Det blev nu uppenbart att jag var alldeles för skoltrött för att orka med detta. Det var en lång process.

April - juni: Den 3e april var det klart, jag hoppade av gymnasiet och började praktisera på Hermans vegetariska restaurang. Arbetade där t.o.m. den 16e juni. Det var en lärorik men mindre kul period i mitt liv. Det tärde rejält på både humör och fysik. Jag fick min första arbetsskada, nämligen ryggskott.

Juli: Sommaren är väl alltid som bäst. Det var de allra bästa månaderna under året. Jag hade allt. Kärleken, vännerna, pengarna, friheten, osv. Men det varade ju trots allt bara i 2 månader. Men ingenting varar ju förevigt.

Augusti - september: Jag börjar om 1an på Media gymnasiet i Nacka. Jag träffar de underbaraste människorna. Nadin och Emilia, som jag nu har inlett ett öppet förhållande med, i ren desperation och för att jag älskar dem! Även Rosanna och Mikaela.

Oktober: Jag var i full gång med att leta extrajobb. Det lönade sig tillslut också. Jag blev tillkallad till ett antal jobbintervjuer och fick tillslut jobb på V.G. Jag skulle jobba under julbordsperioden. Som kallskänka.

November - december
: Jag börjar jobba på restaurangen. Det blir ett rejält facelift för tillvaron. Det här var nog det som har gjort mig lyckligast på en lång tid. Det var länge sen jag hade så roligt. Men oftast är det ju så att det är för bra för att vara sant. Så pricken på i't var att mitt 1 års långa förhållande tog slut, jag tappade kontakten med x antal vänner och blev dessutom arbetslös den 31a december då anställningen var över.

Nu hoppas jag på ett, som man säger, gott nytt år för mig själv och för alla mina nära och kära.

Inga kommentarer: