lördag 29 december 2007

Movies

I brist på saker att göra under detta jullov har jag sett ett x antal filmer. Några bra, några mindre bra.



Them: Sjuk film, skrämmande med tanke på att den är baserad på en verklig händelse. Det enda dåliga var att den var lite för förutsägbar, jag vill ha mer pang-på. Jag vill hoppa till av rädsla när någonting oväntat händer, men det gjorde jag aldrig. Värd att se? Ja.




Underbar och älskad av alla: Härlig film, även om jag inte gillar svenska romantiska komedier. Lätt att relatera till osv. Orkar inte skriva mer än så. Värd att se? Ja.




Bug: Riktigt, riktigt, riktigt kass! Om jag säger Exorsisten, vad tänker ni då? En riktigt misslyckad "skräckfilm", men som man måste se bara för att alla andra har sett den. Det är väl ungefär samma sak med denna film. Samma skapare, samma överskattning och sjukt dåliga handling osv. Den är nästan inte ens värd att nämnas. Värd att se? NEJ.

Inga kommentarer: