måndag 17 december 2007

Jag missade en dag igår. Jag var på jobbet, jobbade från klockan nio på morgonen till klockan elva på kvällen. Anledning nog till varför jag inte skrev någonting.

Jag gjorde stora kraftansträngningar för att försöka prata spanska igår, det slutade med att jag fick ett "Eres sexi" tillbaka, vilket betyder "du är sexig". Jag är inte sexig! Inte någonstans. Illa till mods? Ja. Vad ska man svara? Tack? Nej, tack. Så jag gick därifrån. Men så klart slutade det inte där, när jag skulle gå hem frågade han om han fick följa med mig hem. Nej tack. Men jag visste inte vad jag skulle svara då heller, så jag låtsades att jag inte förstod någonting alls och gick därifrån, igen.

Jag vill inte höra att jag är sexig.
Och jag vill inte att någon som når mig till naveln som jag inte kan kommunicera med ska följa med mig hem.

Inga kommentarer: