torsdag 13 december 2007

Franska revolutionen brukar beteckna den period av politiska omvälvningar i Frankrike mellan 1789 och 1799 som inleddes med stormningen av Bastiljen den 14 juli 1789 (numera Frankrikes nationaldag) och avslutades med Napoleon Bonapartes statskupp 1799, Brumairekuppen[code Napoleon?].

Jag kunde inte bry mig mindre. Men ärligt talat, jag måste ta mig i kragen nu. Det funkar inte att sitta här och tro att läxorna kommer göra sig själva, hur roligt det än är att göra saker som inte alls är relaterade till skolan. Men hur ska man skriva ett reportage om den franska revolutionen? Jag intresserar mig för ämnet men ändå flyter hämningarna upp till ytan, om och om igen. Men när de väl är borta så går jag loss på minsta antydan om det aktuella. Så allt jag ber om just nu är att jag ska komma igång, på riktigt.

Inga kommentarer: