tisdag 11 december 2007

The earth will shake

Dagens samhällslektion: vi ska skapa våra egna partier.

Det är svårt med allas olika åsikter och när alla sympatiserar med olika partier. Det leder ingenstans, det finns ingen början, det finns bara ett slut, och det brukar sluta med en lite för het diskussion och en catfight.

För mig är det svårt att förstå att man inte kan vilja ha trängelskatter (d.v.s. om det leder till förbättrad kollektivtrafik) med tanke på miljösituationen idag. Jag har även svårt att förstå varför det är så jävla svårt för folk att ge upp bilen för en bättre värld. Jag kan omöjligt vara ensam om att vilja ge mina barn och barnbarn bra levnadsvilkor och ett friskt samhälle att skapa sig en framtid i. Däremot kan jag förstå att det känns overkligt att vi snart har dödat vårat runda klot p.g.a. att vi är så pass bortskämda att vi behöver tv-apparater, radios och lampor som ska stå på dygnet runt.

Är vi så materiella att vi är villiga att offra jorden för att vi ska underhållas?

Inga kommentarer: